Miksi kannattaa myydä salamia? Me listaamme hyödyt
Mikä on tärkeää ottaa huomioon valittaessa varainhankintayritystä?
Salamin myynti on aina ollut hyvä tapa kerätä varoja luokkaretkeä tai jalkapallojoukkueen pelipaitoja varten. Kuitenkin näinä globaalin lämpenemisen aikoina haluamme tarjota teille vaihtoehdon salamille lihantuotannon vähentämiseksi ja sen sijaan suosia ekologisia vaihtoehtoja. Haluamme tarjota teille jotain vähintään yhtä helposti myytävää, reilun kaupan merkittyä ja jokaisessa kotitaloudessa saatavilla olevaa: kahvia! Suomi on loppujen lopuksi yksi maailman kahvinjuonnin kärkimaita, mikä tekee tuotteesta äärimmäisen suosittua ja helposti juotavaa.
Tutustu alla oleva vertailun, joka on tehty useiden toimijoiden välillä, mukaan lukien kahvi verrattuna salamiin.
- Kahvi löytyy jokaisesta kotitaloudesta.
- Kahvi on yksi Suomen myydyimmistä tuotteista
- Jokainen myyty paketti tuottaa hyvään myyntiansion (6,5 euroa)
- Reilun kaupan merkki, kuten KRAV, luomu, UTZ ja Fairtrade.
Vertailu eri toimijoiden välillä
Alla on yhteenveto viidestä eri toimittajasta. Vertaillaan toimitusehtoja, voittomarginaalia, palautusoikeutta sekä tuotteiden ekologisuutta.
Kahvikassi tarjoaa aina korkean voittomarginaalin ja hyvät ehdot. Kahvilla on myös monia synergioita yhdistystoiminnan kanssa. On hyvin yleistä, että vanhemmat juovat kahvia samalla kun he katsovat lastensa jalkapallo-otteluita. Näiden näkökohtien perusteella kahvi on erittäin helpo tuote myydä.
Voiko salamia myydä samalla kun myy kahvia?
Teidän ryhmänne on jakautunut siitä, mitä halutaan myydä: toiset haluavat myydä salamia, toiset kahvia. Voiko molempia myydä? Tässä on tärkeää miettiä, mikä on teidän pääasiallinen tavoitteenne. Emme suosittele useiden toimijoiden sekoittamista, koska olemme huomanneet, että se vaikeuttaa keskittymistä ja vähentää kokonaistuottoa. Lapsille voi olla vaikeaa esitellä kahta katalogia ovikelloja soitettaessa. Jos olette epäonnekkaita, määrä voi olla niin pieni, ettei saavuteta toimittajien ilmaisen toimituksen rajoja.
Jos ryhmä on jakautunut useampiin myyntitoiveisiin, voitte jakaa myynnin kahteen eri ajanjaksoon. Esimerkiksi voitte järjestää myyntikierroksen kevätlukukaudella kahvin kanssa ja toisen myyntikierroksen jouluna salamin tai oliiviöljyn kanssa. Tällä tavoin kaikki voivat myydä haluamaansa tuotetta.